sanderenmirjam.reismee.nl

2 - Duiken op Isla Cozumel!

Hoi allemaal!

Even een update van ons, velen van jullie vragen zich af hoe het met ons gaat nu de Mexicaanse griep uitgebroken is. Gek om, of all places, in het land te zitten waar dat gebeurt! Met ons gaat het gelukkig goed en er zijn in de omgeving waar we nu zijn (Quintana Roo) nog geen gevallen van de griep geconstateerd. We hebben soms zelfs het idee dat julie er in Nederland veel meer van meekrijgen dan wij hier, op straat merken we er helemaal niets van! Maar via internet houden we elke dag het nieuws in de gaten. De komende maand reizen wij in een gebied waar tot nu toe nog geen mexicaanse griep is vastgesteld (we gaan over een paar dagen naar Belize en dan naar Guatemala), dus we hopen dat dat nog even zo blijft! Wat we daarna gaan doen weten we echt nog niet, we waren van plan richting Mexico-stad te reizen maar dat hangt nu helemaal af van de verdere ontwikkelingen.

Waar ik (Sander) wel last van heb gehad is het eten hier! Ik had een lichte darminfectie met diarree. Gelukkig heb ik van de arts waar we toch maar heen zijn gegaan een antibioticakuur gekregen (eergisteren) en nu is het alweer over. Mirjam heeft gelukkig nog nergens last van gehad. Dit allemaal wat betreft onze gezondheid, nu over naar het leuke gedeelte: we hebben duiklessen genomen en afgelopen zaterdag ons brevet gehaald! De lessen waren veel intensiever dan we verwacht hadden, naast de praktijklessen met allerlei oefeningen in het water moesten we ook een dik theorieboek doornemen. We hebben 2 dagen tot laat in de avond zitten studeren! (en dat in onze vakantie;-) Maargoed, we zijn dik geslaagd en zouden eigenlijk zondag onze eerste ´echte´ duik gaan maken, maar precies op dat moment werd ik ziek. Uiteindelijk zijn we een paar dagen langer op het eiland (Cozumel) gebleven zodat ik mijn antibioticakuur kon afmaken en hebben we vandaag de duik gemaakt! Het was schitterend, we zagen geweldig hoge rots- en koraalformaties onder water, veel tropische vissen, een zeeschildpad van 1 meter en op het allerlaatst nog een kleine nurse shark. We waren niet van plan om in Belize te gaan duiken maar zitten er nu ernstig over te twijfelen om dat wel te gaan doen! Een gast die ook meedook heeft onderwaterfoto´s genomen die hij naar ons gaat mailen, zodra we ze hebben zetten we er een paar online.

Behalve het duiken is er op het eiland niet zoveel te beleven, het is überamerikaans en je komt hier behalve mexicanen alleen maar amerikaanse toeristen tegen. Er zijn hier dan ook overal toeristenwinkeltjes en restaurants en ´yo amigo, come take a look! ´, come inside my friend, I wait for you! ´ en ´Hey dude, I got it! ´ zijn nog maar een paar van de openingszinnen die we elke 10 seconden hoort als we over straat lopen. Je begrijpt dat we het na een week wel een beetje gehad hebben hier, gelukkig vertrekken we morgen naar Tulum! Je merkt trouwens overal dat de mexicanen meestal heel aardig zijn, maar ook bijna altijd zoveel mogelijk geld aan je willen verdienen. We hadden bijvoorbeeld met de scooterbaas afgesproken dat we een paar dagen later voor 200 peso een scooter zouden kunnen huren. Toen we de scooter kwamen halen, was hij dat natuurlijk vergeten en vroeg hij doodleuk 350 pesoJ. Vervolgens moet je dan weer opnieuw gaan onderhandelen en uiteindelijk hebben we 220 betaald. Ach, je went eraan en vaak is het juist wel grappig. Dat was het voor nu, het ga jullie goed en heel af en toe missen we Nederland toch wel een beetje vooral nu het morgen Koninginnedag is!

Liefs,
Sander en Mirjam

Michiel

pff, goed om bericht van jullie te krijgen, het bleef al angstvallig lang stil ;)
Wat heerlijk allemaal daar, zeg! (behalve het ongemakje - san, it wasn't me :)
Yo amigo ... lachuh
Veel plezier hè! Greetz

mariska

heey!

Superleuk om jullie stukjes te kunnen lezen en op die manier iets van jullie avonturen mee te krijgen!!
Het klinkt allemaal heerlijk avontuurlijk!
We zijn nu met Sardonyx in Berlijn, met Petra als geweldige reisleidster!:)
Ik weet niet of jullie het er al iets van gehoord hebben, maar koninginnedag is een beetje mis gegaan in Nederland... Er heeft iemand geprobeerd om met een auto op de koninklijke familie in te rijden. Je moet maar even het nieuws op nu.nl opzoeken, daar kun je het precies lezen.

Geniet in ieder geval lekker van jullie reis! En maak maar mooi veel foto´s voor in Nl...

liefs maris

Elise

Hey Sander en Mirjam,

Goed om te horen dat t goed met jullie gaat! De Mexicogriep is steeds nieuwsitem nummer 1 hier, (behalve gisteren met koninginnedag) dus we vroegen ons al af hoe het met jullie ging.
Super wat jullie allemaal meemaken en doen zeg! Fijne tijd!

Groetjes Elise

Hester

Hee mirjam en sander,

Super leuk om mee te lezen via deze blog! Gelukkig merken jullie nog niet veel van de mex. griep.
Jullie zijn trouwens echt avontuurlijk bezig met de activiteiten! Echt Dunamiaans :):)
Heel veel plezier,

Pas goed op je zelf.

Groeten
Joost en Dalia

Vera

Ha Sander (en Mirjam)! We waren hier even benieuwd hoe het gaat en of je last hebt vd griep, maar lees net dat alles nog goed gaat, gelukkig maar! Wij gaan nog even omrekenen en nota's boeken.. Iemand moet het doen nu jij daar loopt te lantefanteren, hihi. Geniet en we blijven je volgen! grtzz van XHI/WP

Janny

Heej lekker stel!

k was helemaal vergeten dat jullie een blog hebben... *shame* maar gelukkig stond ie op Mir's hyve. Hoe is t nu? Veel handen wassen en mondkapjes dragen? En hoe gaat het met jullie Spaans?
Hier is t eigenlijk wel prima. Alleen vandaag is het echt grijs en saai nederlands kut-weer, special design voor dagen met een deadline. Ik ga daarom ook maar weer snel verder met mn IBV-verslag (blghhhh *###*)....
Tot snel en een dikke knuffel!

Jan

Ewoud

Olaa, toffe verhalen zeg! Geen botjes meegenomen uit die cave voor thuis?
En lache foto van dat 'go slow' sign, remembers me of zomer 2004 (toen was ik precies daar!). Enjoy jullie trip, hier alles lekkah enzo! Greetz, Ewoud